مجتمع تجاري آرمان

فروشگاه دانشجو

مجتمع تجاري آرمان

۱ بازديد
دسته بندي معماري
فرمت فايل doc
حجم فايل 579 كيلو بايت

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

فصل اول

· عنوان پروژه---------------------- 1

· چكيده---------------------- 2

· مقدمه------------------------ 3

 فصل دوم

· نگاهي به تاريخ تجارت ايران------------ 7

 فصـل سوم

· بررسي نمونه‌هاي مشابه-------------- 19

 فصل چهارم

· مطالعات در مراكز تجاري------------- 31

 فصـل پنجم

· مطالعات منطقه استان خراسان------------ 39

 فصل ششم

· نتيجه گيري-------- 75

· بررسي ضوابط ومقررات در ارتباط بامركز تجاري--- 76

 فصل هفتم

· آناليز سايت------78

 فصل هشتم :

· منابع ------------81

عنوان پروژه : مجتمع تجاري آرمان

هدف:

 علاقه و انگيزه

موضوع تجاري با توجه به قدرت بي بديل اقتصاد در عصر ما موضوعي ويژه در طراحي معماري به حساب مي آيد. در عصري كه توجه به هر مسئله به ميزان صرفه و بازده اقتصادي آن مي باشد پيداست كه امكان پرداختن به نگاه هاي خاص در معماري مجموعه هاي تجاري تقويت مي گردد به همين دليل انتخاب يك مجموعه تجاري براي طراحي معماري خود به خود جذاب تر از موضوعات ديگر مي باشد.

  • قابليت اجرا و توجيه اقتصادي

هر مجموعه تجاري كه نيازهاي ضروري زندگي بشر را عرضه كند خود به خود بخشي از توجيه اقتصادي است .براي افزايش موفقيت اقتصادي يك مجموعه بايد عواملي از قبيل شدت نياز جامعه

.فاصله سايت تا مجموعه هاي مشابه ونحوه دسترسي افراد به مجموعه توجه نمود .

قابليت اجرا از دو جنبه قابل بررسي است اول استان اجراي پروژهبا توجه به تكنولوژي بومي وشرايط جامعه .دوم سازگاري طرح و ساختار اجرايي آن بافدرت وموفقيت پروژه كه هر دو درمرحله طراحي مورد توجه قرارخواهد گرفت.

 چكيده :

هدف از طراحي مجموعه‌هاي تجاري ايجاد محيطي خوشايند براي خريد كالا؛ دريافت خدمات و ارتباط انسانها با يكديگر است. براي رسيدن به اين هدف ابتدا نگاهي  گذرا به تاريخچه تجارت و ايران و تاريخچه ايجاد مجموعه‌هاي تجاري و اجتماعي در ايران ومشهد داريم و سير تكامل و ويژگيهاي اين مجموعه‌ها را مورد بررسي قرار ميدهيم. براي شناخت بيشتر نمونه‌هاي مشابهي را در نقاط مختلف جهان مورد بررسي قرار داده‌ايم. مطالعه شهر مشهد براي مكاتباتي صحيح مجموعه و رسيدن به هدف ابتدايي طراحي مجموعه (ايجاد محيطي خوشايند براي خريد كالا؛ دريافت خدمات و ارتباط انسانها با يكديگر) الزامي بوده است. به كمك تحليلهايي كه از جهات مختلف بر روي سايت انجام شده؛ نحوه قرارگيري ساختمان در سايت؛ نحوه جهت‌گيري آن؛ امتدادهاي موثر بر ساختمان؛ وروديهاي آن و ... استخراج شده است. از آنجايي كه سعي شده كه ساختمان بيشترين هماهنگي را با محيط وتلفيقي ازمعماري مدرن وسنتي داشته باشد؛ آناليز سايت مهمترين ابزارهاي طراحي را در اختيار ما گذاشته است. برنامه‌ريزي كالبدي نيز فضاهاي مورد نياز و ميزان آنها را مشخص خواهد كرد. بديهي است كه در روند طراحي؛ توجه خاص به ملاحظات ديد و منظر و طراحي احجام بر اساس ويژگيهاي سايت براي رسيدن به بهترين ديدها و مناسبترين احجام الزامي بوده است.

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.