روشهاي جديد اجرايي خريد

۱ بازديد
دسته بندي حسابداري
فرمت فايل docx
حجم فايل 736 كيلو بايت

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

تعدا دصفحات :27

 

 

 

 

 

  • نام فرآيند : فرآيند خريد كالا

 

  • معيار پايش : شاخص انطباق با برنامه ريزي خريد

 

شاخص :

 

هدف از اندازه‌گيري شاخص

  • هدف بررسي نوع برنامه ريزي است كه آيا نيازهاي واحدهاي مختلف بطور صحيح برنامه ريزي شده اند يا خير . ( در واقع چه ميزان برنامه ريزي منطبق با واقعيت مي باشد ).

تعاريف مرتبط

  • حجم خريدهاي انجام شده ( وارده ) : تعداد كل خريدهايي كه در يك دوره خاص توسط امور پشتيباني انجام گرفته است واز نرم افزار مديريت كالا بدست مي آيد .
  • حجم خريدهاي برنامه ريزي شده (نياز ): منظور تعداد خريدهايي است كه در ابتداي سال توسط واحد برنامه ريزي در كتابچه نياز ساليانه شركت در نظر گرفته شده است .

 

روش اندازه‌گيري

  • نرم افزار مديريت كالا ، گزارشات ، گزارش وارده صادره ، جمع ستون وارده .
  • كتابچه نياز ساليانه شركت كه توسط دفتر برنامه ريزي تهيه مي شود اين مقدار را به ما ميدهد.

تذكر : باتوجه به تاخير پرداخت وجوه خريداري شده وصدور اسناد مالي ، اطلاعات ريالي شاخص مي بايد از سيستم كالا بدست آيد .

 

حدود پذيرش:            %

دوره اندازه گيري:      ماه

مسؤول اندازه گيري: مدير امور پشتيباني

نكات قابل توجه در تجزيه و تحليل شاخص

عدم محاسبه شده جهت شاخص اگر از حدود پذيرش بيشتر باشد موارد زير بايد بررسي گردد ( بالاتر از 100%)

  • آيا قيمت اقلام خريداري شده افزايش يافته است ؟ به چه نسبت ؟
  • آيا رديف اقلام خريداري شده افزايش داشته است ؟

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.