پايان نامه بررسي و نقش فرآيند ارتباطات در عملكرد مديران سازمان ملي جوانان و نهادهاي تابعه شهر تهران

۱ بازديد
دسته بندي فني و مهندسي
فرمت فايل pdf
حجم فايل 1.507 مگا بايت

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

 

 

 

دانشگاه آزاد اسلامي

واحد رودهن

دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي

 

پايان نامه كارشناسي ارشد مديريت آموزشي

 

موضوع:

بررسي و نقش فرآيند ارتباطات در عملكرد مديران در سازمان ملي جوانان و نهادهاي تابعه شهر تهران  

 

استاد راهنما:

آقاي دكتر صمد كريم زاده

استاد مشاور:

خانم دكتر فردوس يادگاري

پژوهشگر:

ياسمن گيتي آرا

سال تحصيلي:

85-1384

كد شناسايي:

 

 

 

 

 

بسم الله الرّحمن الرّحيم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با مهر فراوان

 

تقديم بر

پدر و مادر مهربانم زحمات شمار را ارج مي نهم و اميدوارم روزي بتوانم جوابگوي دستان هميشه خسته تان باشم و از اينكه تا رسيدن به اين درجه ياريم نموده ايد و اين عشق و محبتتان را با تمام وجود براي آرامش من بنا نهاده ايد بي نهايت سپاس گذارم.

 

و تقديم به عزيزان مهربانم مريم، علي و مرجان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تقدير و تشكر

 

 

خداوند بزرگ را سپاسگزارم كه توفيق انجام اين پژوهش را به بنده عطا نمود

از راهنمايي هاي ارزنده، خردمندانه و بيدريغ استاد محترم آقاي دكتر صمد كريم زاده كه با قبول زحمت فراوان هدايت اين تحقيق را بر عهده داشتند تشكر مي كنم.

از نظرات ارشادي و اصلاحي استاد گرانقدر خانم دكتر فردوس يادگاري كه مرا در به ثمر رساندن اين پژوهش فرمودند قدرداني مي كنم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

باسمه تعالي

 

گواهي مي شود

اين پايان نامه كه با عنوان بررسي و نقش فرآيند ارتباطات در عملكرد مديران در سازمان ملي جوانان و نهادهاي تابعه شهر تهران در رشته كارشناسي ارشد مديريت آموزشي توسط خانم ياسمن گيتي آرا انجام پذيرفته، در جلسه مورخ .......................... شوراي داوران مورد بررسي قرار گرفت و با درجه ............................... تأييد شد.

 

استاد راهنما:

 

استاد مشاور:

 

استاد داور:

 

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                   صفحه

چكيده                                        1

فصل اول: كليات پژوهش                

1-1- مقدمه                                               3

2-1- بيان مسئله                                               3

3-1- هدف پژوهش                                           4

4-1- اهميت ضرورت پژوهش                                   5

5-1- انگيزه پژوهش                                            6

6-1- سوالهاي پژوهش                                           6

7-1- تعاريف عملياتي                                          6

 

فصل دوم:  ادبيات و پيشينه پژوهش

1-2-  مباني نظري پژوهش                                  11

1-1-2- سابقه تاريخي و نقش ارتباطات                                12

2-1-2- ارتباطات چيست                                     14

3-1-2- تعاريف ارتباطات                                   15

4-1-2- هدف از برقراري ارتباط                                      17

5-1-2- انواع ارتباطات                                         18

6-1-2- محاسن ارتباطات غير رسمي                               22

7-1-2- شيوه هاي ارتباط                                   23

8-1-2- شكلهاي ارتباط                                          25

9-1-2- فرآيند ارتباطات                                        29

10-1-2- الگوي ارتباطي برلو                                    31

11-1-2- ارتباطات سازماني به عنوان يك فرآيند متقابل                         31

12-1-2- موانع برقراري ارتباط                                      32

13-1-2- كاركردهاي ارتباطات                                    33

14-1-2- نقش ادراك در ارتباطات                                 45

15-1-2- بازخور                                            47

16-1-2- ويژگي يك ارتباط مؤثر                                  49

17-1-2- رفتار تأثير گذار چيست                                 50

18-1-2- نقش بيان مؤثر در ارتباطات                                 50

19-1-2- چگونگي اثر بخشي و ارتقاء ارتباطات                             52

ارتباط مؤثرتر                                            52

21-1-2- نقش شما در بهبود ارتباطات                                 53

22-1-2- ارتباطات محور توسعه                                       55

23-1-2- پيشرفت ارتباطات                                       56

24-1-2- انواع ارتباطات در سازمان                                 59

25-1-2- اهميت ارتباطات سازماني                               63

26-1-2- مديريت ارتباطات سازماني                               65

27-1-2- اهميت ارتباطات در مديريت                                 65

28-1-2- ارتباطات و مشكلات مديريت                               69

2-2- عملكرد                                              70

1-2-2- مديريت عملكرد                                     71

2-2-2- ديدگاههاي تاريخي در مورد عملكرد                            72

3-2-2- تعريف ارزشيابي عملكرد                                  73

4-2-2- سابقه مدل ACHIEVE                                 75

5-2-2- استفاده از مدل ACHIEVE                                77

6-2-2- سه كنش مديريت عملكرد                                   81

7-2-2- برنامه ريزي عملكرد                                     82

8-2-2- سرپرستي                                           83

9-2-2- مرور بر عملكرد                                    85

10-2-2- معيارهاي عملكرد                                       85

11-2-2- تجديد نظر در عملكرد ممكن است عملكرد را كم اهميت جلوه دهد             88

12-2-2- الگوي بهبود عملكرد مديريت                                 92

3-2- پيشينه پژوهش                                       96

1-3-2- تحقيقات داخل كشور                                      96

2-3-2- تحقيقات خارج كشور                                      98

فصل سوم: فرايند پژوهش

1-3- روش پژوهش                                     105

2-3- جامعه آماري                                    105

3-3- نمونه و روش نمونه گيري                          105

4-3- ابزار پژوهش                                    106

5-3- چگونگي تعيين روايي و پايايي ابزار پژوهش                                                   107

6-3- روش تجزيه و تحليل داده ها                      107

 

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده هاي آماري

1-4- مقدمه                                          109

2-4- توصيف داده ها                                  110

3-4- تحليل داده ها                                  119

 

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهاد

1-5- بحث و نتيجه گيري                               127

1-1-5- تفسير سوال اصلي پژوهش                        127

2-1-5- تفسير سوالات فرعي پژوهش                       127

1-2-1-5- تفسير سوال فرعي اول پژوهش                   127

2-2-1-5- تفسير سوال فرعي دوم پژوهش                   128

3-2-1-5- تفسير سوال فرعي سوم پژوهش                   128

4-2-1-5- تفسير سوال فرعي چهارم پژوهش                          129

2-5-  نتيجه كلي                                      130

3-5- محدوديتها و مشكلات پژوهش                         130

4-5- پيشنهادهاي پژوهش                                130

5-5- خلاصه پژوهش                                      131

 

منابع و مآخذ

فهرست منابع فارسي                                   136

فهرست منابع لاتين                                    139

 

ضمايم

پرسشنامه مربوط به مدير

پرسشنامه مربوط به كاركنان

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

عنوان                                    صفحه

جدول شماره (4-1) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب جنسيت                                               115

جدول شماره (4-2) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب ميزان تحصيلات                                    116

جدول شماره (4-3) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب سابقه خدمت                                      117

جدول شماره (4-4) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب رشته تحصيلي                                     118

جدول شماره (4-5) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب سوال اول پژوهش                                      119

جدول شماره (4-6) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب سوال دوم پژوهش                                      120

جدول شماره (4-7) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب سوال دوم پژوهش                                      121

جدول شماره (4-8) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب سوال سوم پژوهش                                     122

جدول شماره (4-9) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب سوال چهارم پژوهش                                   123

جدول شماره (4-10) شاخصهاي آمار توصيفي سوال اول                                                  124

جدول شماره (4-11) آزمون نمونه هاي مستقل سوال فرعي اول پژوهش                                      125

جدول شماره (4-12) شاخصهاي آمار توصيفي سوال فرعي دوم پژوهش                                       126

جدول شماره (4-13) آزمون نمونه هاي مستقل سوال فرعي دوم پژوهش                                      126

جدول شماره (4-14) شاخصهاي آمار توصيفي سوال فرعي دوم پژوهش                                       127

جدول شماره (4-15) آزمون نمونه هاي مستقل سوال فرعي دوم پژوهش                                      127

جدول شماره (4-16) شاخصهاي آمار توصيفي سوال فرعي سوم پژوهش                                       128

جدول شماره (4-17) آزمون نمونه هاي مستقل سوال فرعي دوم پژوهش                                      128

جدول شماره(4-18) شاخصهاي آمار توصيفي سوال فرعي چهارم پژوهش                                       129

جدول شماره (4- 19) آزمون نمونه هاي مستقل سوال فرعي چهارم پژوهش                                      129

جدول شماره (4-20) اولويت بندي عوامل به تفكيك مدير و كارمند                                           130

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

عنوان                                    صفحه

نمودار شماره (2-1) مفهوم فايول از پل ارتباطي                                                   14   

نمودار شماره (2-2) مدل فرايند ارتباطات                   31

نمودار شماره (2-3) مدل برلو از ارتباطات                  33

 نمودار شماره (2-4) سيستم اطلاعات                45

نمودار شماره (2-5) مراحل مختلف فرايند تصميم گيري                                                47

نمودار شماره (2-6) مدل ماهواره اي عملكرد سازماني                                                77

نمودار شماره (2-7) موضع گيري براي عملكرد آينده                                                 78

نمودار شماره (2- 8) ارتباط اجزاي الگوي بام                   98

نمودار شماره (2- 9) مديريت عملكرد               100

نمودار شماره (4-1) توزيع فراواني پاسخگويان به تفكيك جنسيت                                           115

نمودار شماره (4-2) توزيع فراواني پاسخگويان به تفكيك ميزان تحصيلات                                       116

نمودار شماره (4-3) توزيع فراواني پاسخگويان به تفكيك سابقه خدمت                                      117

نمودار شماره (4-4) توزيع فراواني پاسخگويان به تفكيك رشته ت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.