ترجمه مقاله انگليسي نحوه ايجاد بهبود بهره وري واقعي

۱ بازديد
دسته بندي حسابداري
فرمت فايل docx
حجم فايل 129 كيلو بايت

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

تحقيق در عمليات (پژوهش عملياتي ) : ابزار بهره وري

نحوه ايجاد بهبود بهره وري واقعي

نوشته لئوپرينگل

خلاصه مطالب

كانون اصلي توجه OA براي مديريت عبارتند از تعيين مراحلي كه مي توان به واسطه آنها به بهبود بهره وري دست يافت . تحقيق در عمليات به عنوان ابزار ارزشمندي در اين تحقيق به شمار مي رود و مي توان از آن به عنوان رشته اي ياد كرد كه به ايجاد و مديريت بهبود بهره وري تخصيص يافته است . پژوهشگران عملياتي روشهاي دستيابي به سطوح بالاي عملكرد را شناسايي مي كنند . آنها از طريق ادراك مشكلات در سطح سازماني به بهبود بهره وري دست مي يابند . راه حل هاي آنها به طور طبيعي از روشي نشات مي گيرد كه به واسطه آن مي توان اين مشكلات را توصيف ، درك و ارائه كرد . روش يك پژوهشگر عملياتي عبارتند از تجزيه و تحليل خصوصياتي چون سود ، هزينه ، راندمان و ساير موارد عملي و قابل سنجش . تحقيق در عمليات يا به عبارت ديگر به كاربردن روشهاي تحليلي پيشرفته در جهت اتخاذ تصميمات بهتر تحت عنوان علم برتر ناميده مي شود . سازمانهايي كه در شناسايي فرصت هايي كه مي توان از آنها در جهت بهبود بهره وري ذاتي موجود در ساختار شركت استفده كرد به O.R (تحقيق در عمليات) اعتماد نمي كنند احتمالا كمتر از توان بالقوه خود به فعاليت مي پردازند . دامنه اندوخته هاي حاصله به واسطه الگوهاي O.R بسيار گسترده است ( از مبالغ نسبتا كم تا مبالغ چند ميليارد دلاري) نمونه هايي از بهبود بهره وري كه بدون وجود O.R هرگز امكان پذير نبود در مطالعه شركت هايي چون سيرز ، ويرهالر ، تاكوبل ، HP ، پروكتر و گمبل مشاهده مي شود .

همه ما اذعان داريم كه قدرت مديريت برخي از افراد بهتر از بعضي ديگر است . اين موضوع حتي در سطوح بسيار بالاي يك سازمان نيز مصداق دارد .

پرسش : اجراي ماهرانه چه وظيفه اي در تعريف شما از برتري در مديريت از اهميت بسزايي برخوردار است كه در پاسخ به پرسش بالا مي توان به چندين موضوع اشاره كرد اما قطعا اين موارد با توجه به تجارت مورد نظر متفاوت خواهند بود . برخي از پاسخ ها توانايي هايي چون دانش استراتژيك را مورد توجه قرار مي دهد اما برخي از آنها مهارت هاي ميان فرديي چون شخصيت و قدرت مديريت را مورد تاكيد قرار ميدهند. اكثر پاسخ ها به حقايق اساسي اشاره دارند از جمله اين كه مديريت خوب در رابطه با ايجاد سازمان كاملي است كه چندين بخش ناقص تشكيل شده است .

يكي از اين پاسخ ها مسئوليت منحصر به فرد مديريتي را براي ايجاد حداكثر از حداقل (يا به عبارت ديگر رسيدن به حداكثر از طريق منابع مالي ، مواد و نيروي انساني محدود و پر هزينه موجود ) مورد تاكيد قرار مي دهد . در اين جا جنبه هاي تحقق يافتن اين موضوع را مورد بررسي قرار مي دهيم .

ايجاد حداكثر از حداقل به هيچ وجه مفهوم ناآشنايي نيست . مديريت كل بهتر از هر كس ديگري از نياز رو به افزايش به اين توانايي مطلع است و بالاخص شدت رقابت امروز و افقهاي زماني كوتاه مدت را نشان مي دهد . بهبود بهره وري براي اكثر سازمان ها حائز اهميت است و بدون آن برخي از شركت ها با ناكامي مواجه خواهند شد

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.