دانلود پاورپوينت سازمان هاي مجازي – مديريت استراتژيك

۱ بازديد
دسته بندي مديريت
فرمت فايل docx
حجم فايل 1.211 مگا بايت

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

اسلايد ۱ :

عصرهاي پيشرفت بشر :

  • كشاورزي
  • صنعت
  • اطلاعات و ارتباطات
  • عصر مجازي

اسلايد ۲ :

تعريف سازمان مجازي :

  • يك نوع خاص از سازمان شبكه اي است كه تمام فعاليت هاي خود را با استفاده از آخرين فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي و به صورت Online انجام مي دهد .

اسلايد ۳ :

مشخصات :

  • نداشتن مرز مشخص
  • استفاده از منابع مالي مشترك
  • غير متمركز بودن از نظر مكاني
  • متغير بودن شركا
  • ارتباط الكترونيكي
  • تمركز فعاليت هاي سازمان حول شايستگي منحصر به فرد است .
  • مبتني بر كار گروهي است .
  • مبتني بر اطلاعات است .

اسلايد ۴ :

ويژگي ها :

  • سرعت بالا
  • انعطاف فوق العاده
  • كاهش هزينه و كاهش استفاده از كاغذ و دوباره كاري
  • گسترش هر چه بيشتر اطلاعات

اسلايد ۵ :

نكته :

  • در سازمان هاي مجازي عامل مهم مجازي بودن واگذاري فعاليت ها بر سازمان هاي ديگر و تامين خدمات و كالا با همكاري واحدهاي خارجي و اتحاد با آنها است . هر قدر اين واگذاري بيشتر باشد سازمان بيشتر به سوي مجازي شدن پيش مي رود .

اسلايد ۶ :

مزايا :

  • صرفه جويي در بسياري از هزينه ها ، هزينه هاي پرسنل
  • استفاده بهينه از زمان
  • ساده سازي نحوه ي ارائه ي خدمات به مخاطبان و تسهيل دسترسي به آن
  • بهبود پاسخ گويي و اطلاع رساني در خصوص نيازهاي مخاطبان
  • افزايش خلاقيت از طريق به كارگيري مكانيزم هاي ارتباطي و اطلاعاتي
  • جلوگيري از ترافيك و آلودگي صوتي

اسلايد ۷ :

معايب :

  • كاركنان از نظر اجتماعي منزوي شده و محرك تماس شخصي و رو در رو را از دست مي دهند .
  • اگر رابطه ي استخدامي طراحي مجدد نشود تعهد كارمندان باارزش نسبت به سازمان كم مي شود و آنها مهارت هاي خودشان را به بالاترين قيمت خواهند فروخت در نتيجه آثار سوء بر موقعيت موسه خواهد داشت .
  • به دليل تعداد و تنوع در انديشه ، سنن ، آداب ورسوم ميان عوامل سازمان مجازي گسترده نارسائي هاي فرهنگي آن را وسيع تر مي كند .

اسلايد ۸ :

اهدافي كه د رايجاد يك سازمان مجازي دخيل اند :

  • كاهش هزينه ها به مقدار خيلي زياد كه در تاسيس سازمان مجازي صورت مي گيرد و بهترين دليل آن عدم وجود ساختمان است .
  • بهره گيري از دانش و تجارب همكاران از يكديگر براي افزايش سود آوري و كاهش هزينه هاي كلي و ابداع و نوآوري
  • به كار گماردن نيروي كار متخصص از هر قشر ، طبقه ، تخصص و مليت
  • به حداقل رساندن آمار بلاياي فيزيكي از قبيل آتش سوزي ، انفجار بمب و … يا اعتصاب كاركنان
  • كيفيت و تسهيلات بيشتر براي مشتري مانند ( امكان دريافت خدمات در هر زمان )

اسلايد ۹ :

انواع سازمان هاي مجازي :

  • سازمان مجازي ايستا
  • سازمان مجازي پويا

اسلايد ۱۰ :

سازمان مجازي ايستا :

  • اين سازمانها يه سازمان هاي مجازي دائمي معروف اند كه معمولا يك سازمان به صورت هسته ي مركزي وجود دارد كه قوانين لازم را به منظور همكاري ميان قسمت هاي ديگر تنظيم و مشخص مي كند در اين حالت از نظر مشتريان فقط با يك سازمان معامله مي كنند در صورتي كه داد و ستد با شبكه اي از سازمان ها صورت مي گيرد مانند : Amazon.com

پس از پرداخت، لينك دانلود فايل براي شما نشان داده مي شود

پرداخت و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.